Gwałtowny postęp w przemyśle sprawił, iż konieczne stały się zmiany w modelach kierowania zakładami produkcyjnymi oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean management to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej misją jest zwiększenie efektywności czynności produkcyjnych w określonym zakładzie. Jak nietrudno można zgadnąć, zamysł ten wywodzi się z Kraju Kwitnącej Wiśni, słynącej z szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z eliminowaniem wszelkich czynności wykonywanych podczas produkcji, a przy tym całkowicie niepotrzebnych. lean marketing Nadrzędnym zadaniem lean managment jest co za tym idzie zlikwidowanie marnowania zarówno w odniesieniu do pracy zatrudnionych jak i wykorzystywanych materiałów. Skorzystanie z technik lean management daje możliwość uzyskania takich korzyści, jak poprawa produktywności oraz jakości wytworów. Także stosunki pracownicze w firmie zwykle ulegają poprawie. Jest to związane z efektywniejszą komunikacją. Co istotne techniki z dziedziny lean management mogą być wdrażane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej wielkości. To, co jest najistotniejsze to zdolność dokonania oceny, które procesy są zbędne dla firmy.