Tablice interaktywne a znacznie większy poziom zaangażowania nauczycieli i uczniów

Zamiast robić w wielu przypadkach nudną, jednokierunkową demonstrację, nauczyciel ma możliwość wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania każdego ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, obojętnie od tego, czy chodzi o:

aktywna tablica

•    naukę słownictwa
•    rozwiązywanie zadań matematycznych
•    pokazy szczepów bakterii

Uczniowie zawsze są znacznie bardziej zaintrygowani, jeżeli w ramach nauczania i dzięki takiej tablicy nauczyciele zintegrują tekst, obrazy, filmy oraz / lub ewentualnie pliki audio. Na przykład nauczyciel może odtwarzać plik audio, żeby przedstawić wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają w owym czasie szansę wymówienia innych słów, aby spowodować, czy robią to słusznie. Użycie nagrań wideo w nauce może też skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To aktywuje kreatywną i świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą bardziej wciągające i na pewno znacznie bardziej produktywne.

Robot edukacyjny Abilix Krypton

Dni używania suchych tablic po jakich pisało się kredą już dawno przeminęły. Chwilowo nauczyciele w szkołach zaczynają coraz częściej nauczać używając monitorów LCD razem z tablicami interaktywnymi. Dzięki takiej technologii wykorzystywanej w klasie każdy uczeń będzie chciał wypróbować działanie tablicy, a to może pobudzić entuzjazm uczniów do angażowania się w proces uczenia się. Mimo to za pomocą interaktywnych tablic wolno osiągnąć dużo więcej niż to, że uczniowie w takim środowisku edukacyjnym będą mieli więcej radości z nauki. Spójrzmy bliżej na to współczesne wyposażenie szkół.

Tablice interaktywne a znacznie większy poziom zaangażowania pedagogów i uczniów

Zamiast robić w szeregu przypadków nudną, jednokierunkową demonstrację, nauczyciel ma prawo wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania jakiegokolwiek ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, niezależnie od tego, czy chodzi o:

•    naukę słownictwa
•    rozwiązywanie zadań matematycznych
•    pokazy szczepów bakterii

Uczniowie zawsze są bardziej zainteresowani, jeśli w ramach nauczania i dzięki takiej tablicy nauczyciele wbudują tekst, obrazy, filmy oraz / lub ewentualnie pliki audio. Na przykład nauczyciel ma okazję odtwarzać plik audio, by zademonstrować wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają wtenczas możliwość wymówienia innych słów, aby spowodować, czy robią to poprawnie. Użycie nagrań wideo w nauce może też skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To wywołuje kreatywną i świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą znacznie bardziej wciągające oraz z pewnością o wiele bardziej produktywne.

Podobne artykuły

Comments are disabled